موزیک خوان Music Reader
یك پژوهشگر پیشكسوت موسیقی:

جشنواره ملی موسیقی خلاق بهانه ای برای شناسایی استعدادها است

جشنواره ملی موسیقی خلاق بهانه ای برای شناسایی استعدادها است

به گزارش موزیک خوان، یک پژوهشگر پیشکسوت موسیقی اظهار داشت: هدف و تفکر جشنواره ملی موسیقی خلاق شاهین شهر کشف و پشتیبانی از استعدادها و خلاقیت های مختلف در حوزه موسیقی در سراسر ایران است.



منصور اعظمی کیا در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه اساس و زیربنای موسیقی ایرانی، موسیقی ردیف دستگاهی است، گفت: پیشینه موسیقی ردیف دستگاهی به دوران قاجار تا امروز می رسد.
وی افزود: آن چه که خوانندگان و نوازندگان و در مجموع همه افرادی که با هنر موسیقی مرتبط هستند و دراین زمینه فعالیت می نمایند و از ابتدا تا کنون به آن پرداخته اند مفاد و محتوای اصلی یادگیری و تسلط به ظرایف و دقایق موسیقی ردیف دستگاهی است.
اعظمی کیا اضافه کرد: با این وجود، از موضوع خلاقیت و نوآوری در هریک از هنرهای هفتگانه و همچون در موسیقی بازمانده اند.
وی که تألیفات و تحقیقات بسیاری در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی دارد، افزود: هدف و تفکر جشنواره ملی موسیقی خلاق که در شاهین شهر برگزار می گردد این است که استعدادها و خلاقیت های مختلفی را که در حوزه موسیقی و در جای جای ایران وجود دارد، کشف کرده و به منصه ظهور برساند.
این پژوهشگر موسیقی اشاره کرد: برگزاری جشنواره ملی موسیقی خلاف موجب می شود صاحبان ایده ها و و کارهای خلاقانه در حوزه های مختلف موسیقی شامل موسیقی کلاسیک، پاپ، آئینی و مذهبی، موسیقی ردیف دستگاهی، تلفیقی، و موسیقی کودک و نوجوان و هر شاخه دیگری در انواع فرم ها مانند صنعت موسیقی، آمورش، پژوهش و آفرینش موسیقی به میدان آمده و دریچه های نو در موسیقی ایرانی باز شود.
عضو شورای فنی و هیئت انتخاب اولین جشنواره ملی موسیقی خلاق اظهار داشت: یکی دیگر از علل اهمیت برگزاری چنین جشنواره ای این است که امروزه همراه با هجمه فرهنگ غرب، موسیقیِ ما نیز تحت تأثیر ملودی های غربی قرار گرفته و نوجوانان و جوان های ما بصورت مستقیم و غیرمستقیم به این مساله جذب شده اند.
اعظمی کیا با اعلان اینکه جشنواره ملی موسیقی خلاق در شاهین شهر بهانه ای برای شناسایی و پشتیبانی از استعدادهای خلاق است، اظهار داشت: در حقیقت خلاقیت های ارائه شده افراد منتخب، از طرف جشنواره نیز پشتیبانی خواهند شد تا آثار خودرا به جامعه موسیقی عرضه کنند و این ماحصل و هدف جشنواره خواهد بود.
این پیشکسوت موسیقی ردیف دستگاهی اشاره کرد: در زمان برگزاری جشنواره ملی موسیقی خلاق، رویدادهای جنبی نیز برای عموم علاقه مندان به هنر خصوصاً به موسیقی برگزار می گردد تا آنها با مسائل پژوهشی و خلاقانه در حوزه موسیقی آشنا گردند و بتوانند با موسیقی ارتباط تفکری و اندیشه ای عمیق تری برقرار کنند.
به گزارش موزیک خوان به نقل از مهر، اولین جشنواره ملی موسیقی خلاق، از ۲۰ تا ۲۴ دی ماه در شاهین شهر برگزار می شود و علاقه مندان تا پایان مهرماه مهلت دارند تا آثار خودرا به دبیرخانه این جشنواره به آدرس info@music.shahinshahr.ir ارسال و برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت www.music.shahinshahr.ir مراجعه نمایند.


منبع:

1403/07/16
12:52:51
5.0 / 5
111
تگهای خبر: آثار , جشن , جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
موزیک خوان