موزیک خوان Music Reader

کشف قطعه ای جدید از موتسارت

کشف قطعه ای جدید از موتسارت

موزیک خوان: یک قطعه موسیقی ناشناخته از ولفگانگ آمادئوس موتسارت که احیانا در دوران نوجوانی او تولید شده، در کتابخانه ای در آلمان کشف شد.


به گزارش موزیک خوان به نقل از ایسنا، این قطعه که به اواسط تا اواخر دهه ۱۷۶۰ میلادی بازمی گردد، شامل هفت موومان کوچک برای یک تریوی (سه نوازی) زهی است که حدود ۱۲ دقیقه به طول می انجامد و بتازگی در کتابخانه های شهری لایپزیگ کشف شده است.
موتسارت که در سال ۱۷۵۶ متولد شد، یک کودک نابغه بود و از سنین بسیار کم با راهنمایی پدرش به آهنگسازی پرداخت.
پژوهشگران این اثر را در کتابخانه موسیقی شهر لایپزیگ هنگام تهیه نسخه جدیدی از کاتالوگ کِشِل، که بایگانی نهایی آثار موسیقایی موتسارت است، کشف کردند.
قطعه کشف شده توسط خود موتسارت نوشته نشده است، اما محققان معتقدند این نسخه حدود سال ۱۷۸۰ تولید شده است.
این قطعه در مراسم رونمایی از نسخه جدید کاتالوگ کشل در شهر سالزبورگ اتریش روز پنج شنبه ازطریق یک تریوی زهی اجرا شد.
به گزارش گاردین، مقرر می باشد اولین اجرای این اثر در آلمان در اپرای لایپزیگ صورت گیرد.
کتابخانه های شهری لایپزیگ همچنین اعلام نمودند که دست نوشته این قطعه موسیقی شامل جوهری به رنگ قهوه ای تیره روی کاغذ دست ساز سفید است و بخش های مختلف آن به طور جداگانه صحافی شده اند.
ولفگانگ آمادئوس موتسارت (۱۷۵۶-۱۷۹۱) آهنگساز اتریشی دوره کلاسیک بود و یکی از بزرگ ترین و تاثیرگذارترین آهنگسازان تاریخ موسیقی غرب شمرده می شود. موتسارت از کودکی یک نابغه موسیقی بود و از سنین بسیار کم، با تشویق و راهنمایی پدرش لئوپولد موتسارت، به آهنگسازی و نوازندگی پرداخت.
وی در سن پنج سالگی اولین قطعات موسیقی خودرا نوشت و به عنوان یک پیانیست و ویولنیست بسیار ماهر شناخته شد. موتسارت در طول زندگی اش به شهرهای مختلف اروپا سفر کرد و برای اشراف زادگان، پادشاهان و هنردوستان به اجرای موسیقی پرداخت. سفرهای او نقش مهمی در توسعه هنری اش داشت و سبب شد او با سبک های مختلف موسیقی آشنا شود.
موتسارت در طول زندگی کوتاهش بالاتر از ۶۰۰ اثر برجسته در ژانرهای مختلف موسیقی همچون سمفونی ها، کنسرتوها، اپراها و موسیقی مجلسی خلق کرد. از مشهورترین آثار او می توان به «سمفونی شماره ۴۰»، «فلوت سحرآمیز» (اپرا)، «رکوئیم» و «دون ژوان» اشاره نمود.
وی در جوانی درگذشت و شرایط مرگش همچنان موضوع بحث های مختلف است. با وجود این، تأثیر موتسارت بر موسیقی غربی بسیار عمیق و ماندگار بوده است. آثار او به جهت زیبایی، پیچیدگی و ظرافت ساختار موسیقایی شان همچنان در جهان موسیقی مورد ستایش قرار می گیرند.

 


منبع:

1403/06/31
22:50:31
5.0 / 5
190
تگهای خبر: آثار , آهنگ , زیبایی , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
موزیک خوان