موزیک خوان Music Reader

این برنامه استعدادهای نوجوان موسیقی را کشف می کند!

این برنامه استعدادهای نوجوان موسیقی را کشف می کند!

به گزارش موزیک خوان، باشگاه موسیقی نوجوان مقرر است، پروژه ای را به نام «تهرانُت» برای استعدادیابی نوجوانان علاقه مند و با استعداد در زمینه موسیقی برگزار کند. نوجوانان مستعد و خلاق با حضور در این رویداد می توانند علاوه بر اغنای شور و هیجان نوجوانی خود، مهارت ها و توانمندی های موسیقایی خود را در مقابل اساتید برجسته موسیقی به نمایش بگذارند.


به گزارش موزیک خوان به نقل از ایسنا، امیرحسین حیدری ـ مدیربرگزاری اولین رویداد استعدادیابی موسیقایی «تهرانُت» ـ در یک نشست خبری به تشریح جزئیات این پروژه موسیقایی تحت پوشش باشگاه موسیقی نوجوان پرداخت.
امیرحسین حیدری (مدیر باشگاه موسیقی نوجوان و مجری طرح پروژه «تهرانت») اظهار داشت: با اهمیت ترین کار باشگاه موسیقی نوجوان کشف استعدادهای نوجوان و حمایت و توانمندی آنها در حوزه موسیقی است. در این راه برنامه های زیادی داریم که یکی از جدی ترین و مهم ترین آنها رویدادی موسیقایی استعدادیابی تهرانُت است. این پروژه جشنواره نیست و فقط یک رویداد است که در آن تصمیم داریم برای تمامی نوجوانان ایران زمین زمینه ای را فراهم نماییم تا در یک برنامه ملی حضور داشته باشند. در این جهت همه نوجوانان دختر و پسر ۱۰ تا ۱۸ سال می توانند در این پروژه حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: فراخوان ما مدتی است انتشار یافته و متقاضیان می توانند به سامانه ثبت نامه مراجعه نمایند و برپایه قوانینی که در این سامانه عنوان شده، نسبت به حضور خود اعلام آمادگی کنند. نکته مهم برای ما، کشف استعدادهای موسیقی در گروه سنی نوجوان است که می تواند دارای اشکالاتی هم باشد. پس ما در این پروژه حضور داریم تا هم استعدادها را کشف نماییم و هم در امتداد توانمندسازی هنرمندان نوجوان کارهایی را انجام دهیم. این رسالت باشگاه موسیقی نوجوان است که بتواند جایی را تدارک ببیند تا زمینه ای برای ظهور و بروز داشته باشند.
حیدری اظهار داشت: طی روزهای بیستم تا سی ام مهر نوجوانان هنرمند می توانند در مرحله ثبت نام حضور داشته باشند. در این جهت هیأت ارزیابی آثار را بررسی می کند و در روز چهارم آبان ماه نتایج را اعلام خواهند کرد. ما پس از این فرایند گردهمایی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار می نماییم و به آنها خواهیم اظهار داشت که در این پروژه باید سراغ چه پروژه ای بروند. در این جهت آثاری هم باید بصورت حضوری تولید شود که این مرحله در آذرماه انجام می شود. بعد از طی این مرحله ما اختتامیه هم داریم که در آن ویژه برنامه هایی خواهیم داشت.
او در رابطه با حضور تهیه کنندگان حرفه ای حوزه موسیقی در این رویداد خصوصاً در قسمت سرمایه گذاری بیان کرد: طی مراحل مختلفی که برای پروژه تهرانت در نظر گرفته شده قرار بر این است که تهیه کنندگان و سرمایه گذاران حوزه موسیقی در یک رویداد دعوت شوند تا در قالب آن با آثار به صحنه رفته آشنا گردند و بتوانند از میان اجراگران هنرمندانی را برای همکاری و عقد قرارداد کاری انتخاب نمایند.
حیدری افزود: ما در حوزه محتوایی رویداد هیچ محدودیتی نداریم اما مطالبی را مطرح کردیم که اگر نوجوانان عزیز تمایل به حضور در این برنامه دارند، از امتیازات ویژه ای برخوردار می باشند که می تواند دربرگیرنده نکات جالب توجهی هم باشد. اتفاق مهم دیگری که در رویداد موسیقایی تهرانت انجام شده بخش خانواده ما هست که دراین زمینه اگر هنرمند نوجوانی در خانواده خود اشخاصی دارد که می توانند به وی در اجرای یک برنامه کمک کنند، می تواند همراه آنها آثاری را به رویداد عرضه نماید.
او در رابطه با همکاری با صدا و سیما اظهار داشت: خوشبختانه دراین زمینه برنامه های خوبی پیش بینی کردیم و تصمیم داریم تیزرها و آثار تصویری این رویداد را در شبکه های مختلف تلویزیون پخش نماییم. این در حالیست که برنامه ریزی هایی هم برای حضور موثر رویداد تهرانت در سکوهای تبلیغاتی وجود دارد که طی روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.
وی در رابطه با دیگر برنامه های باشگاه موسیقی نوجوان در امتداد تزریق شادی و نشاط به جامعه ایرانی اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه ها، همین گردهمایی تهرانت است که در امتداد شادی آفرینی و نشاط به جامه ایرانی است. ما برای آینده این رویداد هم برنامه هایی داریم که در این جهت برگزاری کنسرتهای مختلف در عرصه موسیقی نوجوان، تشکیل ارکستر نوجوانان، عرضه الگوی درست موسیقی به نسل نوجوان، دعوت از استادان و هنرمندان برای برگزاری کارگاه های آموزشی به انجام می رسد.




منبع:

1403/07/23
08:19:52
5.0 / 5
65
تگهای خبر: آثار , آموزش , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
موزیک خوان